Rum Kesimi'nden Corendon'a yoğun markaj

Geçen hafta IATA (International Air Transport Association-Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) Başkanı Giovanni Bisignani, Avrupalı havayolu şirketlerinin çok kötü bir performans ortaya koyduğunu söyleyerek, üçüncü çeyrekteki çabalar sayesinde net zarardan kara dönebildiklerine dikkat çekmişti. Küresel kriz, yavaş ekonomik büyüme, artan vergiler, hükümetlerin aldığı kemer sıkma tedbirleri Avrupa çapında havayolu şirketlerini baskı altında tutmaya devam edecek gibi görünüyor. Buna son zamanlarda Avrupa'da hüküm süren olumsuz kış şartları da eklendi, son bir hafta yüzlerde uçuş iptal edildi. Ancak, Avrupa genelindeki tüm bu olumsuzluklardan etkilenmeyenler de var. Corendon Havayolları, 2011'de Corendon Dutch Airlines adıyla iknici bir havayolu şirketi kurmaya hazırlanıyor.


Türkiye yolcu taşımada pazar lideri
Geçen haftasonu son 15 yılın en yoğun kışını yaşayan ve yoğun kar altındaki Amsterdam'daki merkezlerini ziyaret ettiğimiz Corendon, 10 yıl önce Atilay Uslu ve Yıldıray Karaer tarafından kurulmuş. Corendon, tur operatörlüğü, havayolu, incoming ve otel işletmeciliği operasyonlarının hepsini birlikte yürütüyor. Hollanda'dan Türkiye'ye en çok turist getiren şirket olan Corendon, Hollanda'da tanıtıma 15 milyon avro, Belçika'da ise 3 milyon avro harcıyor. Yaklaşık 17 milyon nüfusa sahip ülkenin havalimanlarında yılda nüfusun hemen hemen üç katı yani 45 milyonluk trafik var. Hollanda'dan Türkiye'ye en fazla yolcu taşıyan havayolu şirketi konumundaki Corendon, 2005'ten bu yana yüzde 25 olan pazar payını bu yıl yüzde 40'a çıkarmış. Genel olarak Hollanda pazarında ise TUI, Oat, Neckermann gibi uluslararası devlerden sonra 4'üncü sırada yer alıyor. Türkiye dışında İspanya, İtalya, Fas gib 10 farklı destinasyona da uçuş gerçekleştiriyor.

Corendon Dutch ile Gambiya'ya uçacakCorendon'un Türkiye'ye getirdiği turistin yüzde 20'si alternatif faaliyetler için Türkiye'ye geliyormuş. Mesela, bisiklet turları için 5000, golf turizmi için 6000 civarına turist getirmişler. Golf için gelecek yıl 10 bin kişi getirmeyi planlıyorlar.
Corendon'un ortaklarında Atilay Uslu, 2010 sonunda yedi uçakla 1 milyon yolcu taşımış olacaklarını belirterek, Corendon'un çak sayısını 2011'de dokuza çıkaracakların Corendon Dutch ile birlikte bu sayının 10'a ulaşacağını belirtiyor. 2012'de Corendon Dutch'ın iki uçakla 600 bin yolcu taşıam hedefi var. 2011'deki toplam ciro hedeflerinin 500 milyon dolar olduğunu söyleyen Uslu, şu anda yapılanma aşamasında olan yeni Corendon Dutch Airlines şirketiyle ilgili de şu bilgileri veriyor: “Yer hizmetleri, uçuş ekibi gibi yapılanmaları ocak şubat gibi tamamlayacağız. Türkiye bayraklı bir havayolu olarak Barcelona'ya uçabilmek için Amsterdam'dan önce İstanbul'a gidip daha sonra Barcelona'ya uçuyorduk. Şimdi yeni şirketle birlikte direkt uçuşlara başlayarak, dünyaya açılıyoruz. Corendon Dutch ile İtalya, Mısır, Makedonya, Yunanistan, Bulgaristan, Fas ve Gambiya'ya uçacağız. Özellikle Hollanda'nın eski sömürgesi Gambiya, 50 yaş üstü Hollandalılar tarafından çok tercih ediliyor. Daha sonrasında Uzakdoğu ve ABD'ye de paket tur satılması da niyetler arasında.”


Kıbrıs için internet sitesi hazırTüm bunlara rağmen, Corendon kısa sürede 7000 yolcu taşımış, Kıbrıs uçaklarındaki doluluk oranı ise yüzde 94. 2011'deki hedef ise Kıbrıs'a 10 bin yolcu taşımak. Şu anda hafta bir kez Holanda'dan, bir kez de Belçika'dan sefer yapılıyor, 2011'de Hollanda'dan yapılan sefer sayısı haftada ikiye çıkarılacak. Öte yandan, 2011 başlarında Rumları kızdıracak bir diğer gelişme de, www.cyprus.nl sitesinden Kuzey Kıbrıs'ın pazarlanması olacak. Çünkü, sayfa açılınca sadece Kuzey Kıbrıs'a ait tanıtım sayfaları görülecek. Bu arada, Corendon Amsterdam'dan Kuzey Kıbrıs'taki Ercan Havaalanı'na uçan tek havayolu şirketi. Rum Kesimi, uçuşa izin vermeyince onlar da Kuzey Kıbrıs'a uçma kararı almış. Uslu, bu uçuşlarla ilgili ilginç anekdotlar paylaştı. Mayıs ayında Kıbrıs uçuşlarını başlatmalarıyla birlikte Rum Kesimi'nden politik reaksiyonlar gelmiş. Rum Kesimi, Hollanda'da lobisini yaptıkları çalışmaları engellemek için bazı girişimlerde bulunmuş. Corendon, medyayı da kullanarak yoğun bir bilgilendirme ve tanıtım çalışması yapmış. Kuzey Kıbrıs izolasyon altında bir bölge olduğu için Amsterdam'dan kalkan uçak önce İstanbul'a iniyor, burada 14 dakikalık bir bekleme süresinin ardından havalanıp Ercan'a iniyor. Uslu, “Rum Kesimi, bu iniş kalkışları dikkatle izliyor, en ufak bir hatada tepemize inmek ve bizi mahkemeye vermek istiyorlar” diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder